Miluji výzvy aneb 20 minut na Bachovky :-)

06.05.2015 12:57

To bylo tak - kamarádka mi nabídla, abych v rámci programu jejího klubu představila Bachovy esence. Přijala jsem ráda, protože propagace mých milovaných Bachovek není nikdy dost. Mělo to jeden háček - dostala jsem na to jenom 20 minut. Ok. 

A byl to fičák. Moderátorka pořadu ukrojila pár cenných chvil a ve snaze uvést mě co nejlépe sdělila posluchačům řadu závažných nepřesností - o mně i o metodě jako takové. Uff... Nemohla jsem se rozhodnout, zda zbytek přiděleného času věnuji své původní osnově nebo spíš uvedení všeho řečeného na pravou míru. 

No, osnovu jsem zapomněla hned poté, co jsem vzala do ruky mikrofon. Opravovat cokoliv nemělo smysl, jen bych zvýšila dezorientaci posluchačů. Na zbytek svého výstupu mám dokonalé okno. Jediné, co mi utkvělo, je, že to sledovalo asi sto lidí... Do rána mi vyskočil opar, prostě hotovo.

Ale protože jsem tvor hloubavý, aplikovala jsem na svůj bolavý ret mastičku a své zraněné ego zaměstnala sice nepopulární, leč silně terapeutickou otázkou "k čemu to celé bylo dobré". 

"Musíš se vyjadřovat stručně", pravil můj vnitřní hlas. "Musíš být pohotová, maximálně konkrétní, prostě umět tah na branku", dodal. Protiva.

Tak jo. Miluju výzvy...

I vytvořila jsem přehled. Stručný. Žádné zbytečnosti, jen holá fakta. Prostě dřeň z Bacha. Vypadá to takhle:

Máte potíže se sebevyjádřením? Potřebujete řepík. Ulevila by vám věta "děj se vůle tvá", ale zatím ji nedokážete ani vyslovit, natož procítit? Odevzdání všeho, co nemůžeme ovlivnit, umožní topol. Chybí vám tolerance? Vezměte si buk. Potřebujete se prosadit? Zeměžluč je správná volba. Postrádáte napojení? Sáhněte po rožci. Toužíte přestat ničit sebe sama? Je tu slíva třešňová. Jste nepoučitelní? Žádejte poupě kaštanu. Trápí vás nízká sebehodnota? Čekanka je krok správným směrem. Potíže se seberealizací? Je tu bílá lesní réva. Nespokojenost? Sem s planým jablkem. Malá sebejistota? Jilm je tu pro vás. Nedostatek optimismu? Haló, podejte mi  hořec. Už jste se vzdali veškeré naděje (a přesto se vám neulevilo)? Pak sáhněte po hlodaši. Trápí vás pocit osamělosti? Cvakněte si vřesu. Štve vás celý svět? S cesmínou změníte názor. Chcete udělat za minulostí tlustou čáru a konečně už obrátit list? Zimolez vám pomůže. Kreativita je dnes žádána snad už při nástupu do mateřinky. Doplníte ji habrem. "Trpělivost přináší růže", tvrdí lidová moudrost. Vězte, že vám ji přinese netýkavka. Zvýšení sebedůvěry podpoříte modřínem. Odvahu dodá kejklířka. Překonat smutek pomůže hořčice. Nosíte na bedrech břemena svých bližních? S dubem vás to už ani nenapadne. Vaši vitalitu obrodí oliva. Se sebevědomím pomůže borovice. Strachu o blízké čelte jedině s červeným kaštanem. Potřebujete rozproudit energii? Je tu voda z léčivých pramenů. Chybí vám rozhodnost? Chmerek na vás. Potřebujete zregenerovat po traumatu? Snědek okoličnatý vás ochotně resuscituje. Rádi byste vstoupili do nové životní etapy? Jedlý kaštan vás doprovodí. Potřebujete si vytvořit odstup? Sporýš je jasná jednička. Je respekt to, co chcete vyzařovat? Vinná réva vás podpoří. Toužíte po ochraně před negativitou zvenčí? Vlašský ořech je vaším štítem. Je sebepřijetí vaší Achillovou patou? S žebratkou máte obě své paty v lati. Přejete si zklidnění, složení své přetížené hlavy do uzdravující náruče spánku? Bílý kaštan je tu, vždy připraven. Je pro vás soustředění nezbytností? Podpoří vás sveřep. Chybí vám radost ze života? Obraťte se k plané růži. Toužíte po sebepoznání? Opravdu? Vrba vám ho umožní (a vy nezapomeňte, že to bylo na vaši žádost). Je vaším tématem uklidnění a stabilizace v krizi? Dejte si rescue...

 

Pak jsem si to celé přečetla nahlas před zrcadlem. 13 minut čistého času s krátkými mezidechy. Jsem dost dobrá. Mám ještě celých 7 minut na to, abych vám mohla sdělit, že se jmenuji správně Václava a že poradenství a esence "na míru" u mě opravdu nepořídíte za 400 korun - jedině tak na festivalu...:-)

Jo, a pokud máte pocit, že zas až tak jednoduché to být nemůže...tak máte pravdu :-) 

Ale pro první nástřel to stačí :-)

A o to šlo... :-)

Mějte se krásně... 

... a jděte do hloubky. Trvá to déle, ale stojí to zato :-)